prosta zupa krem z papryki

Odkąd pamiętam nigdy nie lubiłam papryki ani cebuli. Nie dało się mnie przekonać nawet do spróbowania dań, które zawierają większą ilość papryki czy cebuli.
Przekonałam się już, że dania, do których dodana jest wcześniej podsmażona cebula smakują o wiele lepiej. Gorzej mi zawsze szło z papryką, do tej pory nie lubię zapachu surowej papryki a na myśl o zjedzeniu surowej papryki się krzywię. Znalazłam jednak pyszny sposób na umieszczenie papryki w diecie- jest to zupa krem z papryki, która niesamowicie mi smakuje.










około 4 średnie ziemniaki
2 większe korzenie pitetruszki
średnia marchewka
około 1/3 cebuli
5-6 kolorowych papryk
oliwa z oliwek
sól i pieprz do smaku
opcjonalnie można także dodać np. paprykę słodką lub ostrą







1.Cebulę kroimy w kostkę, podsmażamy na dnie garnka.
2.W tym czasie obieramy i kroimy w dużą kostkę ziemniaki, marchewkę i pietruszkę.
3.Do garnka z cebulą dolewamy wodę, solimy i wrzucamy pokrojone składniki.
4.Myjemy i kroimy w kostkę paprykę, dodajemy gdy warzywa już lekko zmiękną.
5.Gotujemy wszystko do miękkości.
6.Po ostygnięciu odlewamy troszkę wody, aby zupa nie była zbyt wodnista, blendujemy i doprawiamy według uznania.

Nie polecam zastępować braku pietruszki np. większą ilością marchewki bo wtedy zupa wychodzi dość słodka.



Przepis można oczywiście ulepszać innymi składnikami typu korzeń selera czy miksem różnych przypraw. Sama za każdym razem robię tą zupę nieco inaczej i eksperymentuje ze smakami, ale chciałam jednak podzielić się najbardziej podstawowym przepisem, który zawsze się sprawdza.

Komentarze