piernikowe mini donuty

Kocham smak piernika, a że wczoraj dotarły do mnie foremki to nie potrafiłam się powstrzymać i takim sposobem wyszły piernikowe mini donuty... z pomidora!


SKŁADNIKI:
1 szklanka pomidorów z puszki
1 banan
1 i 1/2 łyżki oleju kokosowego
2 szklanki mąki owsianej
2 łyżki przyprawy do piernika
2 łyżki kakao
1 łyżeczka sody
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Piekarnik rozgrzać do 180 stopni. Pomidory, banana i olej zmiksować. W dużej misce dokładnie wymieszać wszystkie suche składniki a następnie wlać do nich zmiksowaną płynną część i dokładnie wymieszać. W razie zbyt gęstego ciasta, trudnego do wymieszania dodać 1/3 szklanki mleka roślinnego. Piec przez około 15-20 minut w foremce na donuty, gofry lub babeczki. 



Moje mini donuty przekroiłam na pół, posmarowałam dżemem malinowym i dodałam banana. Wyszły pyszne. Jako że od początku wiedziałam z czym je podam do ciasta nie dodawałam słodzika. Jeśli jednak chcecie zjeść je bez niczego, polecam dodać do ciasta syrop z agawy lub ksylitol, ponieważ ciasto samo w sobie nie jest zbyt słodkie. 

Komentarze