warzywne placki serowe

Nie znam chyba osoby, która nie przepadałaby za serem. Dobrze, że istnieje wiele wegańskich opcji sera, można zrobić do samemu w stylu mac and cheese albo kupić gotowy o wielu smakach. Robiłam kiedyś domowy makaron z ziemniaka- był przepyszny! Dzisiaj jednak postawiłam na tarty ser Violife. 

SKŁADNIKI
4-5 średnich ziemniaków
duży korzeń pietruszki
duża marchewka
pół cebuli
ząbek czosnku
2 garście starego sera
3 łyżki mąki (użyłam mąki z ciecierzycy)
2 łyżki nasion chia lub siemienia lnianego
2 łyżki sosu sojowego
2 łyżki natki pietruszki
sól i pieprz  


SPOSÓB PRZYGOTOWANIA
Ziemniaki obieramy i tarkujemy na dużych oczkach. Wrzucamy do miski i odstawiamy na bok. Nasiona chia/siemię lniane zalewamy wodą i odstawiamy na bok do zgęstnienia. Następnie tarkujemy na dużych oczkach marchewkę, pietruszkę i cebulę. Na małych oczkach tarkujemy czosnek. Z ziemniaków odlewamy wodę. Wszystkie składniki wrzucamy do jednej miski i dokładnie mieszamy. Układamy na wyłożonej papierem blaszkę formując je w kwadraciki i pieczemy w 180 stopniach przez około 30-40 minut lub do zbrązowienia.  

Można podać je np. do ziemniaków lub zjeść z sosem. Ja podałam z domową pastą a'la hummus. 


Komentarze